Соціалізація дітей з обмеженими можливостями (фото)


19 квітня 2018 року на базі спеціалізованої школи – інтернату № 15 відбувся семінар для соціальних педагогів освітніх закладів Святошинського району м. Києва на тему: «Соціалізація дітей з обмеженими можливостями», який провела Совенко Лариса Петрівна – методист НМЦ РУОМС.
У вступному слові перед соціальними педагогами району Совенко Л.П. відзначила, що соціалізація – це один з важливих чинників повноцінного розвитку особистості та її ефективного функціонування в соціумі. Відповідно до найпоширенішого визначення, соціалізація (від лат. socialis – суспільний) розглядається як процес входження індивіда в суспільство, активного засвоєння ним соціального досвіду, соціальних ролей, норм, цінностей, необхідних для успішної життєдіяльності в даному суспільстві.
Для учасників семінару провели ознайомчу екскурсію закладом - сенсорній кімнаті, оранжереї, корпусу ЛФК, швейній майстерні, лінгафонному кабінету, медичним кабінетам, кабінетам малювання і трудового навчання.
Практичний психолог закладу Єгорова Галина Антонівна познайомила соціальних педагогів з роботою сенсорної кімнати та розповіла про методики реабілітації дітей з обмеженими функціональними можливостями.
Соціальний педагог СПІ № 15 Говоруха Світлана Феодосіївна розповіла та ознайомила присутніх з лікувальним відділенням школи-інтернату, класами початкової школи, класами профорієнтаційного направлення та майстернями.
Присутні соціальні педагоги були захоплені та приємно вражені виробами вихованців закладу. Всі були одностайні, що вироби вихованців закладу являються творами мистецтва, які виготовлені руками дітей з теплотою, творчим терпінням, повагою до рідного краю, родини, закладу та великою любов’ю до людей.
Світлана Феодосіївна також поділилася з колегами досвідом роботи в закладі та розкрила тему семінару: «Соціалізація дітей з обмеженими можливостями».
Підводячи підсумки семінару Совенко Л.П. наголосила, що сьогодні педагогічна громадськість чи не найбільше обговорює проблему інтеграції дітей із порушенням психофізичного розвитку в єдину освітню систему загальноосвітньої школи. Процес інтеграції може вважатися повноцінним, якщо забезпечує три умови:
навчання кожної дитини відповідно до її особливих освітніх потреб і потенційного розвитку;
можливість дитини відвідувати навчальний заклад, живучи в сім’ї, а батькам - виховувати власну дитину;
розширення кола спілкування дитини з особливостями психофізичного розвитку та підвищення якості її соціалізації.
Процес соціалізації триває все життя і відповідає неперервному вихованню та охоплює біологічний і психічний рівні людини.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.