Соціально-психологічний супровід учасників освітнього процесу за допомогою системи «Універсал» (фото)


16 листопада 2017 року в середній загальноосвітній школі № 230 відбувся семінар для соціальних педагогів закладів освіти Святошинського району на тему: «Соціально-психологічний супровід учасників освітнього процесу за допомогою системи «Універсал», який провела Совенко Лариса Петрівна, методист науково-методичного центру РУОМС.
У вступному слові, Совенко Л.П. відзначила, що проблема створення умов для цілісного, гармонійного розвитку дитини в освітньому процесі – є одним із пріоритетних напрямів діяльності навчального закладу. Базовими ознаками гармонійного розвитку дитини є її фізичне, психічне, моральне та інтелектуальне здоров’я. Разом з тим, з кожним роком зростає турбота батьків і педагогів щодо погіршення якості фізичного, психічного і морального розвитку і здоров’я вихованців навчальних закладів. Заклад освіти не може функціонувати вільно та окремо від суспільства, він є відбиттям процесів, які відбуваються в Україні сьогодні.
Ананьєва Марія Миколаївна, заступник директора з НВР СЗШ № 230, презентувала заклад та розповіла про процеси, що відбуваються в освіті України сьогодні, дають можливість ще раз задуматись над питанням, якою повинна бути школа. Звичайно, школою, де особистість почуватиме себе комфортно. І вчитель, і учень, і батьки мають право на такий стан. Тільки виникає питання: хто цей комфорт повинен створити в нашому "шкільному домі"? Зрозуміло, що тільки разом – учні, вчителі, батьки – можуть створити той неповторний острівець взаєморозуміння, доброзичливості, якого потребує особистість, що формується.
Дем’яник Ольга Сергіївна, соціальний педагог СЗШ № 230, розкрила перед колегами теми: «Програма «Універсал» як складова шкільної освіти й особистісного розвитку учня» та «Діагностика учасників освітнього процесу за допомогою ДПК «Універсал» та відзначила, що Програма «Універсал» дозволяє здійснити особистісний підхід до кожного школяра, чого ніколи не зробиш при допомозі психологічних тестів традиційних методик. Крім того такий процес спостереження за розвитком особистості відбувається двічі на рік і за кожним тестуванням проводиться аналіз та корекція діяльності учня.
Підводячи підсумки семінару методист НМЦ Совенко Л.П., підкреслила, що вже сьогодні можемо сказати про швидкий процес тестування та обробку тестів, надання рекомендацій класному керівникові з корекції виховного процесу, виходячи з реальних проблем міжособистісних стосунків учнів у міні колективах; врахування особистісних нахилів розвитку учня. Прогнозування особистісного розвитку учнів - як конкретного вихованця, так і в цілому класного колективу, проводиться соціально-психологічною службою навчального закладу. Це дає можливість визначити не тільки динаміку розвитку конкретної особистості (конструктивний, деструктивний), а й виявити основні причини проблем особистісного розвитку кожного учня, соціальних груп, класного колективу, а також всіх інших учасників освітнього процесу.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.