Тренінг молодих спеціалістів 2013-2014 навчального року з психологічної компетентності (фото)
Традиційно, осіннього канікулярного дня відбувається тренінг молодих спеціалісті з психологічної компетентності. Два місяці роботи позаду, накопичилися питання з проблеми сприйняття навчальної інформації учнями, особливо підліткового віку. На тренінгу в інтерактивному діалоговому форматі роботи в малих групах, молоді педагоги обговорили темпові особливості сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Звернули увагу на особливості індивідуального підходу до учнів за наявності переважаючого типу нервової системи, розробили перелік ефективних методів і форм роботи в урочній і позаурочній діяльності відповідно до темпераментних відмінностей між учнями.
Узагальнивши свої знання про особливості сприймання візуалів, аудіалів, кінестетиків, правопівкульних (ліворуких) дітей, молоді фахівці створили алгоритми педагогічної діяльності з різними стилями навчання, які спостерігаються в учнів. Зокрема, з класом де багато правокінестетиків (ліворуких учнів з домінуючим кінеститичним типом сприймання), необхідно починати вивчення матеріалу з практики, вирішення задач, вправ, а теорію давати після її практичного використання, досконаліше відпрацьовувати абстрактні поняття, навмисно звертати увагу учнів на незначні деталі, подробиці, підтримувати емоційно-позитивний фон в класі, частіше робити переключення, відволікання, короткий відпочинок, фізкультхвилинки.
Не одноразово доповідачі, висвітлюючи результати роботи групи, звертали увагу на важливість мотивування навчальної діяльності учнів. Закономірно, заключним завданням для груп була вправа з виявлення переважаючих потреб-мотивів діяльності у самих педагогів-початківців. Порівнюючи кількість незадоволених і актуальних потреб за рівнями ієрархічної піраміди А. Маслоу, молоді педагоги виявили відсутність незадоволених потреб фізіологічного рівня, незначну кількість серед потреб в безпеці та переважаючу більшість актуальних потреб на соціальному рівні (належності, причетності) і рівні потреб у визнанні та повазі з боку суспільного оточення.
Серед 14 учасників тренінгу у 6 осіб (43%) актуалізовані потреби в самореалізації, пов’язані з прагненням людини до повного розкриття своїх здібностей і задатків, прихованого особистісного потенціалу. Для порівняння, найвищий рівень потреб, пов’язаних з постійним особистісним і професійним зростанням актуалізований лише у 10% директорів загальноосвітніх навчальних закладів.
В школах району почала працювати креативна команда молодих фахівців із СЗШ № 162, 230, 253, СШ № 96, 131, 197, 304, маємо надію, що економічні можливості держави в оплаті їх праці будуть зростати.
Джерело: управління освіти Святошинського району.