Цікаві факти з біографії «Мрії»
Ан-225 «Мрія» АНТК «Антонов» – найбільший транспортний літак, з найбільшою вантажопідйомністю у світі. Він встановив 240 світових рекордів.
Літак створили за рекордно короткий час – 3,5 року!
Можна сказати, що в біографії «Мрії» було три «перших» польоти:
– 21 грудня 1988 року – Ан-225 вперше піднявся в небо;
– 13 травня 1989 року – перший політ Ан-225 з космічним кораблем «Буран» виконувався на космодромі «Байконур». Цю подію центральне телебачення транслювало в прямому ефірі. Ніколи раніше випробування космічної техніки не демонструвалося такому широкому загалу.
– 7 травня 2001 року – відновлена та модернізована для комерційної експлуатації «Мрія» злетіла в небо після тривалого перебування на землі внаслідок закриття програми «Енергія»-«Буран». Цей день вважається другим днем народження Ан-225.
Пальне "Мрії" розміщується у вісімнадцяти баках-кесонах, по три баки на кожний двигун. Загальна місткість усіх паливних баків – 405 000 л.
Залежно від навантаження Ан-225 витрачає від 15,9 тонни пального на годину (у крейсерському режимі польоту).
Літак може залишатися в повітрі до 18 годин і долати відстань близько 15 тисяч кілометрів.
Шасі літака має 32 колеса: чотири на двох передніх опорах шасі та 28 – в основному.
«Мрія» має унікальне семирядне основне шасі: по дві стійки з двома колесами в кожному ряду. Це забезпечує рівномірне розподілення навантаження від великої ваги літака на площу аеродромного покриття. Тому Ан-225, максимальна злітна вага якого сягає 640 т, може базуватися на звичайних аеродромах. Чотири задніх стійки з колесами можуть повертатися на кут, який відповідає радіусу повороту літака, тому для розвороту на 180 градусів «Мрії» потрібен майданчик шириною лише 56 м.
Максимальна тяга 6 двигунів “Мрії” у зльотному режимі складає 136,8 тонни.
Тривалість відкривання носової вантажної рампи – 7 хвилин, а сам процес отримав назву «Танок слона».
Розмах крила «Мрії» – 88,4 м. Лише два літаки у світі перевершують Ан-225 за цим параметром: Hughes H-4 – 97,5 метра, що відноситься до класу літаючих човнів і піднімався в повітря лише один раз, у 1947 році, та двохфюзеляжний Stratolaunch, який наразі готується до свого першого польоту та має розмах крил 117,3 метра.
У вантажний відсік Ан-225 можна помістити в чотири рази більше вантажу, ніж у Боїнг-737, а за необхідності туди поміститься і сам корпус Боїнг-737.
У 2002 році монета з зображенням «Мрії» стала першою в серії «Літаки України», яку випускає Національний банк України. Ан-225 зображений на срібній монеті номіналом 20 гривень і на обіговій монеті номіналом 5 гривень.
Назву «Мрія» на борт літака нанесли за одну ніч перед викочуванням Ан-225 зі складального цеху.
11 вересня 2001 р. під час одного польоту на «Мрії» екіпаж О.В. Галуненка встановив 214 національних і 124 світових рекорди, у тому числі вантаж вагою 253,82 т було піднято на висоту 10570 м і досягнута швидкість 763 км/год на замкнутому 1000-кілометровому маршруті.
16 червня 2004 р., виконавши переліт на Ан-225 з вантажем масою 247 т (4 трубоукладальники) з Праги (Чехія) до Ташкенту (Узбекистан), екіпаж А.З. Моісеєва встановив шість світових рекордів.
У 2005 р. британські спеціалісти включили Ан-225 «Мрія» до списку 13 визначних в історії авіації літаків, зображення яких розміщені на тринадцяти срібних монетах, випущених Британським монетним двором. Ця серія монет номіналом 25 доларів Соломонових островів, що входять до Британської співдружності, присвячена 100-річному ювілею світової авіації.
3 грудня 2005 р. «Мрія» у рамках благодійної акції «Самаритянський гаманець» доставила з Великобританії до України 75 тисяч коробок з подарунками для дітей.
11 серпня 2009 р. Ан-225 доставив із Франкфурта (Німеччина) до Єревану (Арменія) найважчий в історії авіації моновантаж – генератор, який транспортувався разом із спеціальною рамою. Загальна вага вантажу склала 187,6 т. Це перевезення внесено до «Книги рекордів Гіннеса».
У грудні 2013 р. авіакомпанія «Авіалінії Антонова» виконала перевезення двох вагонів трамвая з Шицзячжуана, Китай, до Самсуна, Туреччина. Беручи до уваги габарити вантажу (розміри одного вагона 20,04 х 2,88 х 3,60 м), для виконання поставленої задачі було обрано Ан-225, довжина вантажної кабіни якого 43,3 м.
10 червня 2010 р. Ан-225 перевіз найдовший в історії повітряних транспортувань вантаж. Дві лопаті вітряка довжиною 42,1 м кожна були доставлені з Китаю в Данію.
27 вересня 2012 р. «Мрія» підняла на висоту 10150 м 500 картин 120 українських художників галереї «Глобус». Цей рекорд увійшов до «Книги рекордів Гіннеса».
15 травня 2016 р. Ан−225 «Мрія» приземлився в аеропорту м. Перт, Австралія. Це перший візит літака Ан−225 до континенту. «Мрія» доставила з Праги генератор компанії Brush. Його довжина – 8,8 м, висота – 3,17 м, ширина – 3 м, вага – близько 118 т.
Подивитися на українського «короля неба», як охрестили його місцеві ЗМІ, до Перту прибули десятки тисяч австралійців з різних куточків материка.
Взагалі, де б не з’являвся Ан-225, його зустрічають сотні людей – прихильників елегантної величі “Мрії”.