У Київській дитячій музичній школі №23 працювали над великою формою у старших класах в закладах естетичного виховання


На фортепіанному відділі Київської дитячої музичної школи №23 відділу культури та охорони культурної спадщини Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (завідувач відділу Дворніченко Ірина Павлівна) відбулося семінарське заняття, на якому викладач Васильчик Яніна Іванівна прочитала методичну доповідь «Робота над великою формою у старших класахв закладах естетичного виховання (музичних та школах мистецтв)».
У вступному слові викладач надала загальну характеристику такому поняттю як музична форма, приділяла увагу особливому стилю гайдновських сонат. За висловленням ІІнни Гівенталь: «Гайдновські теми дуже часто складають враження «знайомих незнайомців». В подальшій частині викладач детально зверталася до основних труднощів, з якими стикаються учні при виконанні великих форм та надала рекомендації щодо їх подолання.
Це робота перш за все над технічнимимоментами. В свій час Константин Ігумнов зазначив: «Найвеличнішу помилку здійснює той, хто відриває техніку від змісту музичного твору». Важливу роль у виконавчому процесі сонат, як і у всіх інших творах загалом, відіграє робота над диханням. За словами Олександра Гольденвейзера : «Живе дихання грає в музиціпершочергову роль».
Музичним матеріалом до методичної доповіді стала соната Йозефа Гайдна (мі-мінор), А.Г. Рубінштейн про Гайдна: «Це дідусь, котрий зазиває до себе дітей («Діти – публіка»), і роздає їм цукерки, трішечки дражниться, тому що був він все-ж-таки собі на розумі цей лукавий дідуган». У подальшій частині уроку викладач зверталася до практичної роботи (виконання твору з його детальним обговоренням). Основна робота над сонатою була пов’язана з взаємодією музичного та технічного виконання.
У жвавому обговоренні доповіді брали участь викладачі відділу: Ковальчук Олена Василівна, Молганова Оксана Олександрівна, Бондаренко Наталія Юріївна, Бородіна Анна Олександрівна, Бандур Ліана Андріївна на чолі із завідувачем відділу Дворніченко Іриною Павлівною, які відмітили її не тільки цікавою, а й дуже необхідною і корисною у використанні в навчальному процесі.
Джерело: відділ культури та охорони культурної спадщини