Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

У школі № 205 триває експеримент з впровадження моделі громадсько-активної школи в умовах мегаполісу

Опубліковано 23 грудня 2014 року о 11:49
фото

Директор школи № 205 Марієвська І.М., заступники Котлярова М.В. та Систалюк О.І поділилися з колегами-слухачами курсів підвищення кваліфікації керівників особливостями проведення дослідно-експериментальної роботи з впровадження моделі громадсько-активної школи в умовах мегаполісу.

З вересня 2013 року школа бере участь у вказаному експерименті. За планом, експеримент триватиме до травня 2015 року.

Мета участі в експерименті - апробація моделі ГАШ в умовах міської школи і, як результат, підвищення рейтингу школи. 

 

Специфіка проблеми

Основна проблема функціонування міської школи як громадсько-активної полягає в тому, що жителі багатоповерхівок і гуртожитків, які оточують школу, не являють собою повноцінну громаду, яка б мала власні органи самоврядування, окремий бюджет для розвитку і могла б шляхом проведення загальних зборів розв’язувати свої проблеми. В умовах мегаполісу школа може надавати ресурси певним партнерам, проводити волонтерську роботу, ширше залучати батьків, впроваджувати, за потреби, інклюзивну освіту, тощо. Але найбільшу користь громадсько-активна школа в міських умовах принесе громаді, якщо виховає  в учнів суспільно-політичну активність і надасть можливість застосувати її в реальному житті. Вирішенню цього завдання має сприяти якомога повніша реалізація всіх критеріїв міжнародного стандарту «Шкільна культура»:

управлінська культура (залучення учнів, вчителів, батьків, громади до активної участі у процесі прийняття рішень, відповідальність і підзвітність);

культура діяльності педколективу (командний підхід, багатоаспектне навчання, формування компетентностей  і  навичок учнів);

культура учнівської спільноти (авторитет знань, соціальна і громадянська активність, усвідомлення та вираження культури).

Долучившись до міжнародного проекту розвитку громадсько активних шкіл педагогічний колектив поставив перед собою наступні завдання:

вивчення та аналіз потреб місцевої громади і розробка моделі трансформації власної школи у громадсько-активну з урахуванням місцевих умов і особливостей на основі отриманих результатів;

презентація школи як громадсько-активної;

виховання у школярів суспільної активності та відчуття відповідальності, підготовка їх до вирішення тих проблем, з якими вони зіштовхуються вже зараз, і тих із якими доведеться зустрітися після закінчення школи.

З початком роботи школи як громадсько-активної запроваджено регулярне (двічі на рік) анонімне опитування учнів і батьків стосовно їх очікувань в сфері організації навчального, виховного процесу, позакласної роботи та покращення матеріально-технічної бази. Протягом навчального року після першого опитування  ми змогли частково задовольнити ці потреби : 

збільшено кількість гуртків (в тому числі і правознавчий гурток «Вчимося бути громадянами»); 

організовано спальні кімнати для першокласників; 

здійснено підключення до мережі Інтернет завдяки партнерам (інтернет-провайдер Triolan); 

оновлено гардини на вікнах у холі, коридорах, актовій залі (теж завдяки партнерам – ТОВ «Тканини»),;

за кошти батьків зроблено косметичний ремонт внутрішніх приміщень, частково (50%) зафарбовано фасад, облаштовано окремий туалет для учнів, хворих на ДЦП;

відновлено роботу шкільної газети ( в рамках роботи гуртка соціально-реабілітаційного напрямку «Мас-медіа»); 

Серед проміжних результатів трансформації школи у громадсько-активну можна вважати:

підвищення рівня інформованості батьків та їх участі у навчально-виховному процесі;

підвищення авторитету школи серед батьків, збільшення потоку учнів до першого класу;

розширення  партнерських  стосунків; 

зміцнення позицій громадянської освіти та виховання в учбовому процесі( відкриття гуртка для учнів 7-8 класів «Вчимося бути громадянами», іспит за вибором у 9 класі - «Правознавство»);

зацікавленість учнів у активізації шкільного життя, роботи самоврядування;

розширення діяльності волонтерського загону (зростання кількості волонтерських акцій).

Нормативно-правовою базою для проведення експерименту є наказ Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради № 533 від 17.06.2013. «Про організацію дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах» та наказ управління освіти Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації № 229 від 02.09.2013р. «Про організацію інноваційної педагогічної діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району у 2013-2014 н. р.» .

 

Джерело: школа № 205.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux