«У злагоді і радощах шукати добрих справ!». У ДНЗ № 249 відбувся семінар-практикум з досвіду впровадження проекту «Радість розвитку» (фото)
Як організувати життя дитячого садка, щоб перед дітьми відкрився чудовий світ у живих фарбах, яскравих та тремтливих звуках, через казку, гру, через неповторну дитячу творчість? Як віднайти в кожній дитині джерело мислення й мовлення, щоб кожен відчув себе дослідником і мудрим мислителем, щоб власне досягнення викликало радість серця і гарантувало волю?
Ці питання стали предметом обговорення на семінарі вихователів-методистів, який відбувся 29 квітня у ДНЗ № 249 та став підсумком річної роботи над експериментальним проектом соціально-педагогічні умови впровадження П3 технології «Радість розвитку».
Структура семінару була побудована за принципом поетапності технології. На першому етапі, мотиваційному, завідуюча дошкільним закладом Яценко С.П. пояснила мотивацію вибору психолого-педагогічного проектування педагогічним колективом: «Це єдина технологія, яка дає змогу кожній дитині вільно розвиватися і самостверджуватися».
Вихователь-методист Якубович А.В. запропонувала учасникам семінару поділитися думками щодо очікувань від зустрічі і створити «дерево цілей», як це роблять діти на мотиваційному етапі технології П3.
З доповіддю «Педагогічні аспекти впровадження П3 технології» виступила завідуюча дошкільного закладу Світлана Павлівна Яценко. Про організацію експериментальної роботи в ДНЗ «Соціально-педагогічні умови впровадження П3 технології: практична реалізація» йшлося в доповіді вихователя-методиста Алли Володимирівни Якубович. Своїм досвідом роботи «Психологічний супровід впровадження інноваційної технології Радість розвитку» поділилася психолог закладу Леся Миколаївна Коваленко.
Тож завдяки технології дитина усвідомила свою цінність, відбулася самореалізація власного «Я» та водночас диференціація мотивів «хочу» і «треба». Дошкільнята навчилися експериментувати, синтезувати отримані знання, сформувалися творчі здібності і комунікативні навички, що дозволить їм успішно адаптуватися до соціуму.
Поряд з цим, Технологія П3 стала особливим механізмом взаємодії сім’ї і ДНЗ.
На репродуктивно - узагальнюючому етапі учасники мали змогу переглянути відеофільм про здійснення психолого - педагогічного проектування в старшій групі №2 (вихователь Кучера О.В.) в рамках проекту «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати!».
На цьому етапі діти мали змогу застосувати отримані на попередніх етапах знання і навички та відтворити їх практично. Продемонстрували свої спільні з батьками напрацювання. Зробили висновки.
Творчий етап семінару проходив у музичній залі, де на всіх присутніх чекала дивовижна вистава дорослих та дітей «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати!», яку підготували діти, педагоги та разом з батьками готували декорації та костюми. Особливо - урочистий настрій від дітей передавався і присутнім: гордість за себе («Ось, ми які!», «Ми все можемо!»), радість від гарно зробленої справи, святкова піднесеність від незвичної атмосфери в залі.
Рефлексивно - оцінювальний етап завершував роботу семінару. Відбулась педагогічна рефлексія вихователів - методистів які також, цілий рік працювали по-новому, втілюючи принципи психолого-педагогічної взаємодії технології П3: ділились враженнями, згадували яскраві моменти, цікаві знахідки, охоче цитували вислови дітей, а ще підкреслювали, над чим треба працювати, на що особливо звертати увагу, яким чином виправляти педагогічні помилки, для того, щоб здійснилось триєдине «Хочу!»-«Можу!»-«Буду!» для кожної дитини.
Алла Володимирівна побажала учасникам семінару «відчути радість особистісного зростання, як особливу мудрість кожного періоду життя» та запропонувала створити «Будинок Радості» з паперових цеглинок, на яких записати, що конкретно вони, вихователі-методисти, можуть дати малюкові, щоб садок для нього став будинком радості.
Головний спеціаліст Гамова М.Ю, методист НМЦ управління освіти Іванюк О.В. наостанок висловили слова подяки педагогічному колективу ДНЗ №249, особисто завідуючій, за практичні кроки у використанні технології, терплячість і майстерність в опануванні новим, побажали успіхів у подальшій роботі, творчого вогника, нових ідей та сміливості іншим педагогам на Шляху до професійних вершин.
Джерело: управління освіти