В КДМШ №23 презентовано методику залучення дітей до скарбниці українського фольклору (фото)
В непростих умовах сьогодення питання збереження національної самосвідомості, становлення навчально-виховної системи та розроблення нових технологій для реалізації сучасного змісту освіти є вкрай важливими.
Наприкінці минулого тижня в Київській дитячій музичній школі № 23 Святошинського району, на засіданні теоретичного відділу було презентовано методичну доповідь викладача Дьяченко Ірини Володимирівни за темою: «Мелодична імпровізація в обсязі пентатоніки на основі українських народних лічилок, скоромовок і забавлянок».
Стосовно актуальності обраної теми доповідач наголосила, що формування національної самосвідомості на засадах культурних традицій українського народу, збереження етнічної пам’яті, зокрема, на фольклорному рівні визначено у законах України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про культуру» пріоритетними завданнями у вихованні духовного світу підростаючого покоління в сучасних умовах.
У доповіді Іриною Володимирівною було висвітлено послідовність введення до завдань з імпровізації різних інтонацій, що доцільно робити у відповідності до затвердженого навчального плану. Також було продемонстровано варіанти завдань з імпровізації та наочні приклади за сходинкою та ручними знаками релятивної системи. На прикладах викладач продемонструвала, як відбирати автентичні тексти для імпровізацій на уроці – прийнятні за змістом і з чіткою віршованою основою.
Доповідач відмітила: «…для того щоб навчити дітей імпровізувати на 2-3 звуках, викладачеві доречно проспівати їм оригінальні автентичні пісні такого типу. Це дасть можливість розширити кругозір дітей і переконати їх у самодостатності таких мелодій…». Були наведені відповідні приклади народних пісень.
По закінченню доповіді прозвучали схвальні відгуки присутніх викладачів щодо актуальності обраної теми, її новизни в умовах школи і важливості запропонованого підходу стосовно розвитку музичного слуху, творчих здібностей та естетичних смаків учнів. Було відмічено, що мелодична імпровізація на основі лічилок, скоромовок і забавлянок є одним із ефективних і цікавих методів прилучення дітей до скарбниці українського фольклору.


Джерело: відділ культури та охорони культурної спадщини.