В районному управлінні освіти відбулась інтервізія професійної діяльності практичних психологів щодо супроводу учнів, які здійснили крадіжки в супермаркетах (фото)
7 листопада 2013 року в актовій залі районного управління освіти відбулось засідання інтервізійної групи практичних психологів, присвячене аналізу причин здійснення дітьми крадіжок в супермаркетах.
Випадки крадіжок відбулися наприкінці вересня на початку жовтня, за участі учнів 4, 6, 7 класів чотирьох навчальних закладів району. Соціальні педагоги та психологи управління освіти розкрили колегам стан роботи за зазначеною проблематикою в трьох з навчальних закладів, чиї учні здійснили пограбування та спробували розробити алгоритм профілактичних дій.
Аналіз ситуацій розвитку дітей, причин та наслідків здійснення крадіжок учнями виявив деякі загальні тенденції. Зокрема, у всіх 6 дітей спостерігається тривале неблагополуччя в формуванні емоційно-вольової та особистісної сфери, викликане недостатньою увагою до їх життя з боку батьків або відвертим нехтуванням інтересами дитини у зв’язку з конфліктами між батьками; ускладнення проходження адаптаційного періоду після повернення до систематичної навчальної діяльності в школі, викликане різким похолоданням у вересні і як компенсація намагання дітей отримати доступ до володіння яскравими картками із зображенням приємних мультфільмів, іграшками «Кіндер-сюрпризів», цукерками, а в дівчат-семикласниць - яскравою кофтинкою; маніпулювання свідомістю дітей рекламними компаніями через мережі супермаркетів шляхом використання їх зацікавленості в колекціонуванні серій - карток із зображенням сюжетів мультфільмів або серій іграшок «Кіндер-сюрпризів»; некоректне поводження охоронців супермаркетів з неповнолітніми, які утримували дітей в закритих приміщеннях тривалий час до прибуття кримінальної міліції та батьків. В окремих випадках, пропонуючи батькам залагодити справу без протоколу за матеріальний внесок (хабар).
Розроблений інтервізійною групою практичних психологів алгоритм дій, рекомендовано впроваджувати в практику профілактичної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів. Він полягає:
в запрошенні лише батьків учнів, які скоїли пограбування, на засідання шкільної ради з профілактики правопорушень;
донесенні до батьків щирого прагнення членів ради розібратися в причинах вчинку дитини та надати дієві рекомендації з питань виховання;
активному формуванні в батьків запиту на індивідуальну роботу з їх дитиною практичного психолога і соціального педагога навчального закладу (обов’язково пропонувати батькам та фіксувати їх відмову в письмовому вигляді - заяві на ім’я директора школи);
актуалізації відповідального ставлення батьків до інтелектуального розвитку і формування особистості дитини шляхом виконання наданих під підпис про ознайомлення рекомендацій, напрацьованих за результатами участі в засіданні ради з профілактики правопорушень;
плануванні та проведенні індивідуальної або групової консультативної і корекційно-розвивальної роботи з учнями практичним психологом і соціальним педагогом;
проведенні класними керівниками 2 - 8 класів бесід виховного змісту з нагадуванням учням правил відвідування супермаркетів;
висвітленні причин та наслідків здійснення дітьми крадіжок в супермаркетах на батьківських зборах у 2-8 класах.
Джерело: управління освіти Святошинського району.