В СШ №131 триває просвітницька робота з молоддю (фото)


Проблема вживання алкоголю серед молоді на сьогодні є дуже актуальною, турбує і батьків, і педагогів, і суспільство в цілому.
Шокуюча офіційна статистика проблеми настільки поширена, що вже просто перестає дивувати. А задумуватись навпаки треба дедалі серйозніше.
Як відомо, у період приблизно з 12 до 20 років відбувається переломний момент у житті кожної молодої людини. Він є багато в чому визначальним і створює, так би мовити, орієнтири в подальших соціопсихологічних контактах, котрі є чи не найосновнішими чинниками нормальної життєдіяльності.
Вікова криза зумовлена потребою контролювати події, вислизнути з-під опіки батьків і тим самим самоствердитись. Ці намагання супроводжуються зміною вподобань та поглядів. Вагомий вплив має попереднє виховання батьків. Першою причиною вживання алкоголю є наслідування їх традицій, що несе такі «здорові» наслідки. Підліток вчиться контролювати себе, дози та причини. Але багатьом в силу індивідуальних психічних особливостей бракує мотивації утримуватись від спокуси.
Інша мотивація вживання алкоголю — прагнення нових відчуттів. Цей фактор є досить небезпечним, адже частий потяг до «забороненого» спричиняє залежність і може мати невтішні результати. Зазвичай це проявляється спочатку в асоціальних вчинках із нанесенням шкоди, а згодом й до правопорушень і проблем із законом.
Інколи підлітки починають вживати спиртні напої, виправдовуючись складними сімейними обставинами або негараздами в особистому житті. Це — «слабкі» ланки, котрі за певних обставин не можуть вибратись із кризових ситуацій; вони рятуються випивкою, щоб на деякий час забути невдачі. Цим підліткам потрібна допомога, бо не всі в однакових умовах, але всі мають право на щастя.
Як правило, перша спроба вживання алкоголю здійснюється в ранньому підлітковому віці (близько 12 років), коли дитина — ще не сформована особистість і не може повністю усвідомлювати ризиків, пов'язаних зі споживанням наркотичних речовин. Навіть у багатьох дорослих існують хибні уявлення про те, що в невеликих дозах алкоголь може бути корисним для дитини. Під тиском реклами, ЗМІ та вже усталених традицій щодо споживання спиртного в підлітків можуть сформуватись неправильні уявлення про алкоголь. Звичайна заборона споживати спиртне не досить ефективна; на якомусь етапі вона може призвести до того, що дитина спробує алкоголь в іншому місці.
Головна небезпека першої спроби прийому алкоголю для незрілої особистості полягає в тому, що, відчувши потяг до спиртного, підліток з біологічною схильністю до алкоголізму стає алкоголіком практично відразу, навіть не встигнувши зрозуміти, що з ним сталося.
Алкоголь схожий на інші наркотики. Він викликає психічну й фізичну залежність та зміну психічного стану людини — навколишній світ сприймається спотворено і неадекватно. Постійне вживання алкоголю руйнує особистість. Алкоголь, так само, як і наркотики, викликає фізичну залежність, психічну залежність, а також має негативні соціальні наслідки.
У школах діє низка програм для проведення просвітницької роботи серед молоді. Одна з цих програм успішно реалізувалася в минулому році і у СШ №131, тому позитивний досвід тут вирішили впроваджувати й надалі.
В жовтні психологічною службою спеціалізованої школи №131 проводилося дослідження у формі анкетування з метою виявлення підлітків, які мають низький рівень поінформованості про шкідливі наслідки вживання алкоголю і дію його на організм людини.
Дослідження показало, що 36% учнів 7 класів вважають алкогольну залежність невиліковною хворобою, 50% - думають, що слабоалкогольні напої є менш шкідливими для здоров’я ніж міцний алкоголь, 80% - розуміють те, що залежна від алкоголю людина завдає школи не тільки собі, а й оточуючим. Найбільший вплив щодо вживання алкогольних напоїв на учнів справляють: батьки та родичі ( 100%), уроки біології, «Основ здоров’я», валеології, етики (68%), вчителі та близькі друзі ( по 50%).
Після першого анкетування будуть проведені бесіди та тренінги з підлітками, а в кінці року повторне анкетування, щоб з’ясувати ефективність мотиваційної роботи психологічної служби школи щодо дотримання учнівською молоддю здорового способу життя.