В Святошинському районі проаналізували попередні результати експерименту спрямованого на морально-духовний розвиток учнів


З жовтня місяця 2014 року середня загальноосвітня школа № 206 здобула статус експериментального навчального закладу регіонального рівня з проведення дослідно-експериментальної роботи за темою “Морально-духовний розвиток учнів 5-9 класів” на основі впровадження курсу “Християнська етика в українській культурі”. І хоча термін дослідження становить 5 років, проте нині вже час проаналізувати, як реалізується експериментальна програма.
Наразі в навчальному закладі триває формувальний етап роботи, в жодному разі не має іти мова про здобутки чи підсумки, проте варто розглянути, наскільки актуальним є аспект виховання школярів на засадах християнської новації і які шляхи обрати для роботи в подальшому.
Саме ці питання стали предметом обговорення під час засідання круглого столу, що днями відбувся в середній загальноосвітній школі № 206.
За словами директора школи Світлани Лаговської, дослідно-експериментальна робота спрямована на формування морально-духовних засад дитини, свідомої етичної поведінки, опори на загальнолюдські цінності.
За результатами опитування батьків п’ятикласників, близько 89% відзначили, що ставляться до інновації цілком позитивно і вважають, що це стане допомогою у вихованні дітей.
Педагог школи, яка веде експериментальний курс, відзначила, що програмовий матеріал з української літератури має широкі можливості для того, щоб прищеплювати принципи християнської моралі учням через образи художньої літератури, поведінку, вчинки героїв літературних творів. Вона підкреслила, що у нинішніх суспільних умовах дуже важливо прищеплювати якості людинолюбства, доброти, справедливості, сіяти в дитячих зерна гуманізму, миру, доброчинства, долучати дітей до свідомого дотримання 10 біблійних заповідей. Посилаючись на результати аналогічної роботи у країнах Європи, США, де християнську етику вивчають значно ширше і набагато більше у часі, зазначила, що даний предмет учить жити між людьми, учить співіснувати у різноманітному і строкатому світі. Учить бути толерантним до будь-чого іншого.
Зміст морального виховання на принципах християнських норм зумовлений як потребами, так і вимогами часу, відзначають і класні керівники, чиї учні вивчають експериментальний курс. При цьому, вони наголошують, що важливо навчити дітей відрізняти моральне від аморального, вірити і йти за вірою.
Засідання круглого столу стало першим етапом у експериментальній роботі, а на основі проведеного аналізу було визначено актуальні проблеми, вектори спрямування морально-етичного виховання учнів на засадах християнської моралі. Робота продовжується. Чекаємо на позитивні результати.
Джерело: школа №206.