В закладах освіти Святошинського району оцінили Виховання духовності і моралі
З жовтня місяця 2014 року середня загальноосвітня школа № 206 здобула статус експериментального навчального закладу регіонального рівня з проведення дослідно-експериментальної роботи за темою “Морально-духовний розвиток учнів 5-9 класів” на основі впровадження курсу “Християнська етика в українській культурі”. І хоча термін дослідження становить 5 років, проте нині вже час проаналізувати, як реалізується експериментальна програма.
05.02.2015 року у середній загальноосвітній школі № 206 відбулося засідання круглого столу, в якому взяли участь директор школи Лаговська Світлана Валеріївна, викладачі, класні керівники та шкільний психолог.
Перш за все учасники круглого столу відзначили актуальність даної роботи у плані формування морально-духовних засад кожної дитини, свідомої етичної поведінки, опори на загальнолюдські цінності, про що було підкреслено Світланою Лаговською.
Методичний керівник експерименту зазначив, що зараз триває формувальний етап роботи, в жодному разі не має іти мова про здобутки чи підсумки, проте варто розглянути, наскільки актуальним є аспект виховання школярів на засадах християнської новації і які шляхи обрати для роботи.
Так, зокрема, з цією метою було проведено опитування батьків п’ятикласників, і з числа опитаних близько 89% відзначили, що ставиться цілком позитивно до інновації і вважають, що це стане у поміч їм у вихованні дітей.
Керівник експериментального курсу, зазначила, що програмовий матеріал з української літератури має широкі можливості для того, щоб прищеплювати принципи християнської моралі учням через образи художньої літератури, поведінку, вчинки героїв літературних творів. Вона підкреслила, що у нинішніх суспільних умовах дуже важливо прищеплювати якості людинолюбства, доброти, справедливості, сіяти в дитячих душах зерна гуманізму, миру, доброчинства, долучати дітей до свідомого дотримання 10 біблійних заповідей. Посилаючись на результати аналогічної роботи у країнах Європи, США, де християнську етику вивчають значно ширше і набагато більше у часі, зазначила, що даний предмет навчає жити між людьми, вчить співіснувати у різноманітному і строкатому світі. Вчить бути толерантним до будь-чого іншого.
Класні керівники, на прикладі дітей своїх класів відзначили, що зміст морального виховання на принципах християнських норм зумовлений, як потребами, так і вимогами часу. Жаль, смуток, складні життєві ситуації – все це не поодинокі ознаки нашого життя, і без віри подолати всі негаразди надзвичайно важко, а часом – просто неможливо. Важливо навчити дітей відрізняти моральне від аморального, вірити і йти за вірою.
З метою зняття емоційної напруги для дітей було проведено захід, в основі якого – прагнення показати джерела мудрості, доброти, людяності наших дідів і прадідів. Так, наприклад, готуючись відзначити День Святого Миколая, учні мали змогу проявити найкращі людські чесноти: доброту, милосердя, совість, порядність.
Шкільний психолог доповіла про психолого-педагогічний моніторинг учнів 5-их класів, проведений за підсумками І семестру 2014-2015 навчального року: проаналізовано діаграми, як зростають позитивні якості дітей – повага до людей, уміння прийти на допомогу, не тримати образу тощо.
Зокрема, діти відзначають, що найбільше предмет “Християнська етика в українській культурі” вчить їх доброті (42% опитаних учнів), людинолюбству (38 % опитаних учнів), совість (33 % опитаних учнів) тощо.
Засідання круглого столу стало першим етапом у експериментальній роботі, а на основі проведеного аналізу було визначено актуальні проблеми, вектори спрямування морально-етичного виховання учнів на засадах християнської моралі.
Робота продовжується. Чекаємо на позитивні результати.
Джерело: школа № 206