Відбувся тренінг «Актуальність роботи соціального педагога в закладах освіти в сучасних умовах» (фото)
30 березня 2017 року в Святошинському районному у м. Києві центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відбувся тренінг для соціальних педагогів навчальних закладів Святошинського району на тему: «Актуальність роботи соціального педагога в закладах освіти в сучасних умовах», який провела Лариса Совенко, методист науково-методичного центру управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА.
Розпочинаючи тренінг Совенко Л.П. в вступному слові відзначила, що сучасна школа гостро потребує підтримки і розвитку системи соціально-психологічного супроводу учнів. Зростання дитячої злочинності, підліткова наркоманія, комп'ютерна залежність і «віртуальна» агресія у дітей, відсутність системи загальнолюдських цінностей у підростаючого покоління (толерантності, вміння спілкуватися, культури) – всі ці проблеми гостро стоять перед школою і суспільством в цілому. Їх вирішення неможливе без професійної роботи профільних фахівців – соціальних педагогів та психологів.
Далі виступила Олександра Дружинська, директор Святошинського районного ЦСССДМ, яка розповіла, що деяким підліткам важко припинити завдавати собі шкоду, тому що для них це єдиний спосіб дати вихід внутрішньому болю. Тому важливо не сприймати самоушкодження, як спосіб привернути до себе увагу, а спробувати зрозуміти причину стану підлітка і спробувати допомогти йому знайти інший спосіб висловити біль. Але для початку оточуючим доведеться визнати реальність страждань дитини.
Ольга Шикалова, адміністратор проекту та Сніжана Влох, психолог проекту програми «Діти і війна», в рамках програми розповіли про:
проект «День надії», який спрямований на адаптацію дітей-сиріт та дітей з особливими потребами, який охоплює більше 600 дітей у дитячих будинках та школах-інтернатах в м. Києві та Київській області;
міжнародний проект «Рука допомоги Україні», метою якого є надання психологічної та гуманітарної допомого дітям, травмованих війною на сході України, і їхнім батькам, поліпшення їх психосоціального та психоемоційного стану;
проект підготовки спеціалістів в рамках благодійного фонду «Надія в усьому світі».
Зі свого боку, Лариса Совенко презентувала перед присутніми теми: «Вдосконалення соціального супроводу в навчально-виховному процесі» та «Дитячі самогубства: шокуючі цифри та причини».
Підбиваючи підсумки тренінгу методист НМЦ Совенко Л.П. відзначила, головною сферою діяльності соціального педагога є соціум (сфера найближчого оточення особистості, сфера людських відносин). При цьому пріоритетною (особливо в сучасних умовах) є сфера відносин у сім'ї та її найближчому оточенні, за місцем проживання. Соціальний педагог працює з дітьми, їхніми сім'ями, і мета його діяльності - організація профілактичної, соціально-значимої діяльності дітей і дорослих у соціумі. До завдань практичної діяльності соціального педагога входить дуже широка сфера діяльності від безпосередньої роботи з дитиною, що має проблеми з соціалізацією в навколишньому суспільстві до всіх соціальних організацій та соціальних інститутів, що беруть участь у соціальному вихованні підростаючого покоління.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.