Вивчення і осмислення в процесі експедиційних досліджень історичних фактів періоду війни 1941-1945 років сприяє формуванню в учнівської молоді громадянської зрілості і активної життєвої позиції - Ілля Сагайдак (фото)
Враження від побаченого і почутого було надзвичайним. Посеред села, поміж житлових будинків, стоїть приземкувата, на половину заглиблена у землю бетонна споруда з чотирма бійницями та заґратованими дверима.
Більшість із молодого покоління не знає про її призначення, навіть не здогадується про її внутрішнє облаштування, а абревіатуру ДОТ сприймають як назву віртуальної комп’ютерної гри.
Під час екскурсії учні побачили відсіки, що колись були оснащені чотирма станковими кулеметами (один з них зберігся до сьогодні, тож діти мали можливість натиснути гашетку знаменитого «Максима», зайняти бойову позицію кулеметника та його помічника), відсік командира з перископом та системою зв’язку, обладнання зв’язківця, систему відкачування порохових газів та постачання води для охолодження кулемета, зброярню.
Учням вдивовижу, як у тісних відсіках несли оборону 15 бійців, адже там навіть п’ятьом школярам було затісно.
Приголомшливою була розповідь про німецькі бригади, створені спеціально для знищення радянських ДОТів, про те, як «новоявлений землевласник» самовільно огородив ДОТ, приєднавши його до своєї садиби та облаштував у ньому погріб. Відстояти пам'ять про загиблих та історію оборони Києва вдалося лише через суд учасникам ГО «Цитадель»…
Також учні оглянули залишки зруйнованого ДОТа № 179, біля якого знайшли гільзи та патрон часів Великої Вітчизняної війни.
«Пам’ять про війну живе в бронзових і кам’яних монументах, в музейних експозиціях і експонатах, але перш за все вона має жити в серцях людей. І дуже важко навчити любити живих, якщо не вмієш берегти пам’яті про полеглих», - вважають заступник директора школи з виховної роботи Анастасії Штефан та керівник музею ЦВПСВМ «Десантник» Юрій Шавела, які й організували екскурсію.
Залучення учнівської молоді до активної краєзнавчої, пошуково-дослідницької роботи, вивчення героїчних і трагічних подій Другої Світової війни з позиції об’єктивності та історичної правди не тільки поглиблюють знання з історії рідного краю, а й є формою громадянського та патріотичного виховання учнівської молоді.
Пам’ять дає матеріал для порівнянь, аналізу, роздумів, для тієї роботи розуму і серця, завдяки якій народжується зрілий світогляд, усвідомлена любов і патріотизм до рідної землі, палкі вболівання за збереження слави попередніх поколінь.
«Вивчення і осмислення в процесі експедиційних досліджень історичних фактів періоду війни 1941-1945 років сприяє формуванню в учнівської молоді громадянської зрілості і активної життєвої позиції», - переконаний і голова Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Ілля Сагайдак.
Джерело: управління освіти.