Впровадження STEAM-освіти у 1-х класах 215 школи (фото)
STEAM-освіта – такий комплексний підхід, коли технічні дисципліни поєднуються з творчістю, він допомагає пробудити в учнів інтерес до навчання. У дітей з’являється креативний підхід, інтерес до всебічного сприйняття предмета навчання, критичне мислення – і таким чином учні отримують більше, ніж просто знання: це навички, смак до пізнання і роботи, бажання зануритися в саморозвиток, полюбити сам процес навчання.
Основна мета STEAM-освіти – розвиток творчого мислення, розуміння важливості дизайну, усвідомлення ролі технологій у їхньому вирішенні. Під «мистецтвом» (Arts) у концепції частіше розуміють розвиток творчого сприйняття, навчання основам моделювання і художньо-технічного проектування, що дає змогу не тільки зробити освітній процес більш розмаїтим і насиченим, але також додатково підштовхнути учнів до креативного розв’язання поставлених завдань, розуміння принципів естетики.
Саме з огляду на виклики не тільки сьогоднішнього дня, але і майбутнього, освітній процес у 215 школі для першокласників Нової української школи організовується з використанням методики STEAM. Так, під час тематичного тижня «Пригоди крапельки» учні 1-Б класу (учитель Ніканоркіна Н.М.) ознайомилися з елементарною фізикою і біологією: виготовляли «живих» медуз у пляшці з водою, малювали на піні і створювали моделі медуз із різноманітних матеріалів. За кругообігом води спостерігали під час дослідів з утворення дощу, а за властивістю рідини підійматися, не зважаючи на силу тяжіння, – спостерігаючи за зміною забарвлення квітки, яка стоїть у підфарбованій воді.
Під час вивчення математики першокласники сперечалися, у яких продуктах міститься найбільше води, знайомилися з визначенням відсотків і вчилися позначати відсоток води у фруктах і овочах.
У позаурочний час діти розвивали свої творчі здібності і креативність, створюючи бутерброди на тему «Мешканці водойм». Для цього першокласники використали зелену цибулю, яку разом вирощують у класі.
Обов’язковою в усіх заняттях була і екологічна складова: рахували, скільки води може зекономити родина при ощадливому користуванні або використанні технічних засобів, проводили «мозковий штурм» щодо заходів по збереженню водойм, а залишками від бутербродів підгодовували птахів.
Наразі вчені з упевненістю стверджують, що методики освіти майбутнього охоплюватимуть не тільки науку і математику, а й філософію, мистецтво, розуміння природи людини та її місця у світі. Сподіваємось, сьогоднішні першокласники завдяки розвиненим компетентностям у майбутньому витримають натиск штучного інтелекту та зможуть адекватно і ефективно відповідати на будь-які виклики часу!
Джерело: управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА.