Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

З історії створення української «Мрії»

Опубліковано 27 грудня 2019 року о 11:56
фото

21 грудня 2019 року виповнюється 31 рік з дня першого польоту найбільшого у світі транспортного літака Ан-225 «Мрія», створеного фахівцями підприємства «АНТОНОВ». Це легендарна й унікальна машина. Злітна вага «Мрії» сягає фантастичної величини – 640 т. На рахунку Ан-225 – 240 світових і національних рекордів, у тому числі – перевезення найважчого вантажу масою 253,8 т, найважчого моновантажу – 187,6 т, а також вантажу довжиною 42,1 м.

Розробка «Мрії» велася в межах космічної програми. З початку основним завданням цього літака було перевезення різних частин ракети-носія «Енергія» і космічного корабля «Буран», які виготовлялися на підприємствах центральних областей СРСР, а кінцеве складання мало здійснюватися на Байконурі. Проектна довжина деяких з них сягала 60 м, а діаметр – 8 м. Дальність транспортування складала 1500 - 2500 км. Крім того, залежно від виконуваного на орбіті завдання, «Буран» міг приземлятися на різні аеродроми. Звідти його необхідно було знову доставляти на Байконур, до місця попереднього старту. Для здійснення зазначених перевезень неможливо було використати жоден з видів наземного транспорту. Адже це вимагало б прокладення нових та реконструкції існуючих доріг, перебудови мостів, розширення тунелів, підняття ліній електропередач тощо.

Тобто задача стояла більш масштабна – розробити багаторазову космічну транспортну систему не з вертикальним, а з горизонтальним стартом, в якій перший ступінь – літак, а другий – невеликий космічний шатл з паливним баком. Таким чином, літак перетворювався на справжній літаючий космодром.

Основою для його розробки був обраний раніше створений у ДКБ О.К.Антонова важкий транспортний літак Ан-124 «Руслан», який на той час вже був запущений у серійне виробництво. Завдяки цьому для створення Ан-225 колективу антоновців знадобилося лише три з половиною роки. Напередодні зльоту на борту літака з’явилося його ім’я – «Мрія». Коментуючи такий вибір, Генеральний конструктор Петро Васильович Балабуєв пояснив: «Мрія – це нескінченність людської думки та бажання, те, що веде нас вперед та ніколи не зникне, допоки людина живе на планеті».

Ан-225 вперше злетів, керований екіпажем випробувачів у складі командира Олександра Галуненка, другого пілота Сергія Горбіка, штурмана Сергія Нечаєва, бортінженерів Олександра Шулещенка та Володимира Гусара, радиста В’ячеслава Білоусова і провідного інженера з льотних випробувань Михайла Харченка. А менш ніж за пів року, 3 травня 1989 р., «Мрія» стартувала з аеродрому Байконур, несучи на «спині» свій перший вантаж – повітряно-космічний літак «Буран» масою більше 60 т. На рахунку «Мрії» разом з «Бураном» – 14 польотів загальною тривалістю 28 годин 27 хвилин. Їх було виконано з аеродромів, розташованих у різних кліматичних зонах СРСР. Однак з розпадом Радянського Союзу фінансування програми «Енергія-Буран» припинилося, і проект було зупинено. А в 1994 р. припинила польоти і «Мрія». Вона залишалася на землі сім років.

Однак з часом ДП «АНТОНОВ» стало отримувати достатньо велику кількість замовлень на доставку вантажів, вагові й габаритні показники яких перевищували можливості «Русланів». Тоді П.В. Балабуєв прийняв рішення про відновлення та модернізацію Ан-225 у повноцінний комерційний літак, здатний перевозити вантажі по всьому світу.

7 травня 2001 р. можна вважати другим народженням «Мрії». У цей день відбувся другий «перший» зліт оновленого Ан-225. Протягом місяця він виконав близько 20 випробувальних польотів, продемонструвавши достатньо високу надійність, і успішно завершив програму сертифікації.

Так почалася нова ера в житті цього дивовижного літака, який і сьогодні працює в складі парку авіакомпанії «Авіалінії Антонова», продовжуючи надійно служити людям. Окрім численних перевезень унікальних вантажів Ан-225 неодноразово брав участь у гуманітарних операціях з ліквідації наслідків стихійних лих у різних країнах.

Цей літак здобув любов та прихильність мільйонів людей по всьому світу. Той, хто хоча б раз бачив цього надзвичайного птаха в небі, не залишився байдужим до краси та елегантності його величі.

Літак став справжнім символом України, адже земною кулею всіма мовами лунає українське слово «Мрія»!


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux