Засідання для соціальних педагогів освітніх закладів Святошинського району на тему: «Нетрадиційні методи роботи з казками за методикою Л.Б. Фесюкової» (фото)


29 березня 2018 року в навчально-виховному комплексі «дошкільний навчальний заклад загальноосвітній навчальний заклад» «Свічадо», відбулось засідання фокус-групи для соціальних педагогів освітніх закладів Святошинського району на тему: «Нетрадиційні методи роботи з казками за методикою Л.Б. Фесюкової», яке провела методист науково-методичного центру РУОМС Совенко Лариса Петрівна.
У вступному слові перед соціальними педагогами району Совенко Л.П. відзначила, що казка – найпопулярніший вид усної творчості серед дітей. З нею пов’язане життя кожного із нас. Ми захоплюємося мужністю та умілістю її героїв, сумуємо і хвилюємося разом із ними. Казка захоплює і полонить серця не лише дітей, а й дорослих. Вона є одним із інструментів батьків та соціальних педагогів, за допомогою якого вони можуть спілкуватися з дітьми їх мовою. Насамперед це потрібно дорослим. Реальне і вигадане гармонійно поєднується в казці та зачаровує дитину на все життя красою народного слова. Казок на світі є багато і веселих, і сумних, тому в дитинстві ми не можемо прожити без них. Давайте і ми з Вами сьогодні поринемо у світ «Казки».
Романенко Наталія Олександрівна, директор НВК «ДНЗ-ЗНЗ «Свічадо» презентувала заклад, розповіла про мету роботи колективу закладу та його історію. Відзначила, що з 1998 року в дошкільному закладі були відкриті групи для дітей із затримкою психічного розвитку та групи для дітей з фонетико - фонематичним недорозвиненням мовлення. На сьогодні в дошкільному закладі виховуються діти віком від 1,6 до 6 років. Мова виховання та навчання українська. З дітьми працюють досвідчені вихователі, логопеди, дефектологи, інструктор з фізичного виховання, соціальний педагог, психолог та музичні керівники.
В спеціалізованих групах основна увага спрямовується на:
- корекцію психічних процесів (мислення, пам'яті, уваги);
- корекцію емоційно-вольової сфери;
- корекцію звукового боку мовлення;
- усунення помилок у лексико-граматичному компоненті мовлення;
- підготовку дитини до навчання в школі;
- розвиток особистості дитини.
Шарапа Наталія Вікторівна, соціальний педагог НВК «ДНЗ-ЗНЗ «Свічадо», розповіла, що народні казки несуть в собі важливі ідеї протистояння добра і зла та перемоги добра, взаємодопомозі, поваги до родини, любові до батьківщини та рідного краю тощо. Розкрила перед колегами тему фокус-групи «Нетрадиційні методи роботи з казками за методикою Л.Б. Фесюкової» та провела майстер-клас з виготовленням за допомогою тенісних кульок казкових героїв.
Підводячи підсумки засідання фокус-групи Совенко Л.П. звернула увагу присутніх на те, що ми не раз замислювалися над тим, чому дитина просить розказувати одну й ту саму казку багато разів, адже вона її знає майже напам’ять. Напевно, малюка так захоплюють казкові події, що він хоче пережити свої внутрішні стани, викликані казкою, ще і ще раз. Спостережливі дорослі помічають, що під час читання казок у дитини блищать очі, темп дихання стає швидшим, щічки рожевіють. Певні казкові події є для дитини значимими й захоплюючими. Слухаючи казку, малюк на підсвідомому рівні переймає стилі людських стосунків і моделі поведінки Якщо дитина любить слухати одну й ту ж саму казку, значить ця історія розгортає для неї її внутрішні проблеми й відповідає на важливі питання. Переживши багато разів казкові події, дитина збагачується значимим для неї життєвим досвідом.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.