Знаємо! Вміємо! Можемо! Тиждень початкової школи у Київській гімназії № 154 (фото)
«Не забуваймо, що в школі дитина не лише навчається, в школі вона живе»
(В. Сухомлинський)
Щорічно учні початкової школи Київської гімназії № 154 поринають у багатогранний світ почуттів та емоцій, яскравих зустрічей та неперевершених пригод, цікавих уроків та творчих конкурсів, повчальних заходів та розваг, що організовує творча група вчителів початкової школи в рамках Тижня педагогічної майстерності.
Цього року Тиждень початкової школи пройшов під гаслом «Знаємо! Вміємо! Можемо!». Заплановані заходи мали на меті презентувати роботу педагогічного колективу початкової школи гімназії з активізації методичної роботи в умовах реформування освіти, зростання професійної майстерності та компетентності педагогів, розвитку пізнавальної та творчої діяльності молодших школярів, виховання почуття патріотизму, любові до рідного краю.
Кожен день спрямований на реалізацію компетентнісного підходу у навчально-виховному процесі молодших школярів:
Ми разом! (громадянська компетентність)
Спілкуймося красно! (комунікативна компетентність - спілкування державною та іноземною мовою)
Вміємо вчитися! (компетентність «Вміння вчитися»)
Зростаємо здоровими! (екологічна грамотність та здорове життя)
Знаємо! Вміємо! Можемо! (загальнокультурна компетентність).
Першими визначними заходами Тижня стали уроки Гідності і Свободи, що пройшли в усіх класах. Наймолодші учні ознайомились з поняттям «гідність», переглянули відеоролики та презентації, присвячені революції Гідності, та прийшли до висновку, що українці – гідні бути вільними та здатні боротися за свободу у своїй незалежній країні.
На урочистій лінійці відкриття Тижня за участю учнів 1-4-х класів, вчителів, батьків лідери класів отримали маршрутні листи, у яких були зазначені маршрути та цікаві завдання для виконання впродовж Тижня. Одним із таких завдань було створити візитівку класу. Кожен колектив по-своєму цікаво відобразив життя свого класу. По завершенню Тижня учителі проаналізували маршрутні листи та визнали, що сподівання учасників на отримання позитивних вражень справдилися.
У рамках Тижня педагогічної майстерності учителі Хмірова К.Ю., Рощенко Т.М., Назаренко А.В., Лисак О.І., Гординська О.Л., Чинчлей С.П. провели відкриті уроки. Педагоги продемонстрували свою фахову компетентність в організації навчальної діяльності учнів на уроках, а учні отримали неабияке задоволення від нестандартних уроків. Особливу увагу представників адміністрації і колег-учителів привернули уроки, проведені за програмою та науково-методичним забезпеченням науково-педагогічного проекту «Інтелект України». Відвідувачі визнали, що система роботи у проектних класах побудована на основі особистісно зорієнтованого, діяльнісного підходів та спрямована на формування в учнів ключових компетентностей.
Творча група педагогів початкової школи гімназії організувала і провела засідання педагогічної ради на тему «Формування компетентностей особистості в умовах реформування освіти». На обговорення у педагогічному колі були винесені такі питання:
- Компетентнісний підхід до навчання – основа реформування освіти.
- Ключова компетентність молодших школярів – «Вміння вчитися».
- Формування ключових компетентностей у класах науково-педагогічного проекту «Інтелект України».
- Роль учителя у реформуванні освіти.
Учителі початкової школи поділились з колегами по гімназії власним досвідом участі у реформуванні початкової школи з формування ключових компетентностей особистості, а також організували ділову гру «Реформуємо освіту», в ході якої запропонували колегам представити своє бачення нової школи та шляхи її формування.
Протягом Тижня початкової школи у гімназії працювала Скринька Мрій «Мрію бути…», в яку учні гімназії могли опустити листівки із роздумами про своє майбутнє, як розвиненої особистості. Аналїзуючи вміст Скриньки, педагоги прийшли до висновку, що учні вміють ставити мету для саморозвитку, адже діти не тільки розповідали про своє бачення майбутньої професії чи діяльності, але й зазначали шляхи реалізації своїх задумів, яке значення діяльність матиме для суспільства.
Окрасою тижня стали презентації класних колективів: інсценізація казки «Дюймовочка» (3-В клас, класний керівник Ісправнікова Н.В.), «Здоров’я дитини – багатство родини» (4-Б клас, класний керівник Ніконорова Л.В.), «Книга - міст у світ знань» (3-Б клас, класний керівник Яцук А.П.). Гарні виступи дітей, сяючі посмішки! Потік позитивної енергії заряджав радістю та ентузіазмом і учасників, і глядачів.
Учні 1-4-х класів, які відвідують групу продовженого дня, взяли активну участь в пізнавальних вікторинах «Ми маленькі українці» (вихователь Бердичевська А.В.), «Яке диво ці казки» (вихователь Яценюк І.В.), інтелектуальному КВК «Осінь, прощавай!» (вихователь Лунєва О.П.). Діти з великим задоволенням працювали під час проведення цих заходів, отримали багато цікавої інформації під час інтерактивних конкурсів та ігор.
Стало вже традицією завершувати Тиждень початкової школи Київської гімназії № 154 уроками родинної педагогіки. Батьківські уроки, які провели в класах мами учнів, принесли неабияке задоволення дітям та стали свідченням тісної співпраці педагогічного колективу і батьків.
Тиждень педагогічної майстерності закінчився, проте початківці Київської гімназії № 154 продовжують гортати яскраві сторінки життя гімназійної родини.
Джерело: Київська гімназія №154