Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Формування творчої особистості у дітей

Опубліковано 17 травня 2017 року о 09:43
фото

Формування творчої особистості - одне з важливих завдань педагогіки на сучасному етапі.

Сьогодні наше суспільство потребує нестандартних, різносторонньо розвинених особистостей. Більшість дорослих людей у своїх навичках образотворчого мистецтва досягають не більш того, чого вони вміли у 9-10 років. Якщо такі навички розумової діяльності як мова, каліграфія, по мірі дорослішання людини змінюються і удосконалюються, то розвиток навичок малювання у більшості чомусь припиняється в ранньому віці.

Як показує досвід, наявність творчих здібностей відіграє в житті людини важливу роль, починаючи від формування особистості і закінчуючи становленням сім'янина, спеціаліста, громадянина.

За діагностичним даними, діти у п'ятирічному віці дають 90% оригінальних відповідей, у семирічному - 20%, а дорослі - лише 2%. Цифри змушують поміркувати про те, як важливо не впустити момент і не відштовхнути людину від творчої діяльності, а навпаки наблизити до неї, зацікавити, навчити бачити і реалізовувати свої можливості.

На думку психологів, найкращим періодом для розвитку творчості є дошкільний вік. Також загальновідомо, що художньо-творчі здібності, вміння та навички дітей необхідно починати розвивати якомога раніше, оскільки заняття  художньою діяльністю сприяють розвитку не тільки творчих здібностей, а й уяви, спостережливості, художнього мислення і пам'яті дітей. У процесі всіх видів образотворчої діяльності (малювання, ліплення, аплікація) дитина відчуває різноманітні почуття: радіє красивому зображенню, яке створила сама, засмучується, якщо щось не виходить. Але найголовніше - створюючи зображення, дитина отримує різні знання, уточнюються і поглиблюються її уявлення про навколишній світ, в процесі роботи вона усвідомлює нові якості предметів, опановує художні навички, вміння, навчається усвідомлено їх використовувати.

Керівництво художньою діяльністю вимагає від педагога або батьків знання того, що являє собою творчість взагалі.

Отже, дорослі мають формувати у дітей такі вміння:

     Відтворювати зовнішній вигляд і властивості предмета по пам'яті.

     Вгадувати предмет за словесним описом властивостей і ознак.

     Відтворювати зовнішній вигляд предмета на основі якоїсь його частини.

     Впізнавати в невизначених графічних формах (чорнильні плями, каракулі) різні знайомі предмети.

     Комбінувати і поєднувати в одному предметі властивості й ознаки інших предметів та об'єктів.

     Знаходити в двох або більше об'єктах загальні та різні ознаки.

     Упізнавати об'єкт за описом можливих дій з ним.

     Переносити дії, застосовувані до одного предмета, на інший.

     Складати сюжетні розповіді про будь-який предмет.

Основний принцип для батьків у вихованні дитини: заохочувати дитину висувати якомога більше кількості рішень, а потім разом з нею оцінювати їх якість.

 

Джерело: Святошинський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux