Семінар з елементами тренінгу пройшов у спеціалізованій школі № 196 (фото)
28 березня 2017 року у спеціалізованій школі № 196 м. Києва відбулося спільне засідання МО класних керівників та МО вчителів фізичної культури, «Захисту Вітчизни», на якому до уваги педагогічних працівників було представлено семінар з елементами тренінгу «Сучасні траєкторії здоров’язбережувальних технологій в роботі класного керівника, учителя-предметника, на уроках фізкультури, основ здоров’я у діапазоні виховання ціннісного ставлення до себе кожного учня школи».
У вступному слові модератор семінару Дробіт І.В. процитувала думку славнозвісного лікаря і філософа Авіцени, що «головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях…Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати».
Учасникам семінару було запропоноване завдання за методикою асоціативного мислення «Сенканта», а 4 творчі групи запропонували свої варіанти поняття «Здоров’язбереження», ствердивши, що це те «важливе, необхідне, вагоме життєдайне, бажане і обов’язкове, що рятує, зміцнює, підтримує, радує, допомагає, береже здоров’я ззамолоду, є безцінним скарбом людини, бо здоров’язбереження – це «життя».
На семінарі прозвучав гіркий роздум – аналіз щодо того, що все менше дітей в Україні народжується здоровими, а багато хто з дітей втрачає здоров’я протягом шкільного віку. Звідси – поняття «хвороблива нація». Дробіт І.В. назвала чинники, які впливають на здоров’я дитини і водночас дала характеристику Школі здоров’я «Оріана», яка має місце у спеціалізованій школі № 196 і вже неодноразово посідала призові місця у районі, місті та на Всеукраїнських конкурсах. Цікаві думки щодо сучасних здоров’язбережувальних технологій висловив учитель фізичної культури Зубрицький Є.А. Він презентував колективові методику Єфименка М.М., яка має профілактико-оздоровчу спрямованість та розказав, як вчителі використовують її на уроках фізичної культури у школі. Зубрицький Є.А. назвав усі принципи методики Єфименка М.М. і більш конкретно зупинився на методиці «Театр фізичного виховання (здобування знань і вправності через рольові ігри)». Ігровий стиль роботи допомагає використовувати усі можливості школи і акцентувати увагу вчителя на здібностях, вправності, фізичних можливостях учнів. Учителі фізичної культури також часто використовують методику ігрового тестування та широкий арсенал принципів, засобів, можливостей валеології.
Дробіт І.В. розповіла про співпрацю з громадськими організаціями, медичними закладами, тренінговими центрами і разом з колегами-вчителями різних навчальних дисциплін презентувала педагогічному колективу інформаційно-пізнавальну гру «Маршрути безпеки». Учасники семінару одержали рекомендації та знання на чотирьох станціях: «Поруч з тобою», «Твоє життя – твій вибір», «Захист від ВІЛ, ІПСШ та засоби контрацепції», «Шляхи передачі ВІЛ».
Завершальним етапом семінару було творче завдання. Кожна група педагогів мала запропонувати свою модель школи здоров’я, яка б відповідала вимогам ХХІ століття. Спікерами творчих груп було презентовано варіанти такої школи, девізом якої є слова: «Дбаємо про здоров’я! Стоп шкідливим звичкам» Бережіть здоров’я – найбільший скарб життя! Бережімо дітей – майбутнє планети!».
Семінар став поштовхом до нових роздумів і дій закладу.
Джерело: СШ № 196